Öraberget i Grängesberg

 
 

Ta ett iskallt bad kanske?
 
 

Tycker grafittin på övervåningen är ganska snygg faktiskt :)
 
 
Idag har det varit en lång dag på "kursen"....
Jag glömde mina hörlurar hemma så jag kunde inte lyssna på musik. Men jag hittade lite nya spel på facebook som jag inte hade testat förrut :)
Sen på eftermiddan gick jag och en av de andra tjejerna (Ann) upp till Öraberget och fotograferade de förfallna husen. Ingen vacker syn =/
 
När gruvan stängde så flyttade ju massor med folk härifrån och efter ett tag blev även dessa lägenheter övergivna. Och inte långt därefter började en massa ungar(?) förstöra husen och nu ser de ut så här...
 
Tråkigt att det ska förstöras så fort det blir tomt!
Nu har det iaf blivit bestämt att kommunen ska riva husen... Det kanske är lika bra!
Frågan är bara när det kommer bli av.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback