...

 
Systemkamera eller kompaktkamera? 
System helt klart... Jag tycker kompaktkameror brukar vara så sega! Motivet hinner ju flytta sig 200 meter innan kortet tas och bilderna brukar oftast bli suddiga eller gryniga (iaf med de kompaktkameror jag har testat hittills).

Vad har du för kamera?
Jag har en Canon EOS 650D
 
Fotar du med Raw eller JPEG?
JPEG och RAW

I vilka lägen fotar du?
Manuellt
 

Vad är roligast att fotografera?
Spontanfotografi, människor, byggnader, landskap, produkt och macro :)
 
Hur många objektiv har du? 
Just nu har jag tre objektiv... Ett macro, ett tele och kitobjektivet.

Föredrar du fasta eller zoom objektiv?
Fasta :)

Har du tappat bort något objektivlock? 
Ja det har jag... men har även hittat på de flesta igen :)

Vad blir ditt nästa inköp? 
Jag skulle vilja ha ett vidvinkelobjektiv (vet dock inte vilket än) men först tror jag att jag ska köpa ett 50mm objektiv. Har haft ett sånt tidigare men det har tyvärr gått sönder =/ Saknar det så!

Har kameran något namn?
Nja, jag kallar den nog bara för kameran :)
 
 
 

BILDBEHANDLING
  
Vad har du för photoshop?
Photoshop Cs6

Hur redigerar du en bild? 
Oj... jag fixar färgerna i photoshop RAW, tar bort ev. fläckar, förstärker ibland ögonfärger och konverterar till svartvit på vissa bilder.

Vilket format sparar du i? 
JPEG brukar det bli...
 
 

ÖVRIGT
 
Har du varit på något fotouppdrag? 
Ja, jag fick ett fotouppdrag av kommunen häromdagen faktiskt. Jag fick fotografera smörgåsar och fikabröd till ett reklamblad de ska göra sen :) Första uppdraget så det var riktigt kul!

Har du sålt bilder? 
Nope, inte än så länge.

Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Ingen aning, har ingenting planerat ännu...
 
 
 
Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder?
Jag har aldrig varit med om det än så länge iallafall, skulle det hända skulle jag bli oerhört glad och stolt haha

Sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf?
Jag vet faktiskt inte, om jag jämför mig med andra fotografer så känner jag mig som en riktig amatör. Men det händer att släkt och vänner kommenterar bilderna lite då o då och säger att de är bra, så jag får helt enkelt ta o lita på dem :)

Listan är stulen av Josefine Svärd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback